דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גמילה מקוקאין 

מאת    [ 11/02/2013 ]

מילים במאמר: 626   [ נצפה 2757 פעמים ]

 

 קוקאין הינו סם מסוכן וממכר ביותר.

למרות שמקורו בצמח התוצאה הסופית הנמכרת ברחוב רחוקה מלהיות טבעית. כתוצאה מכך חיים רבים נהרסים ע"י סם זה ומצב זה יימשך עד שלא ימצא פתרון לבעיה.

הבנה יסודית ומעמיקה לגבי סם זה חייבת להתקבל לפני שניתן יהייה לבחון את האופציות הקיימות לטיפול. סמים שאינם חוקיים אינם מוסדרים ומווסתים, קיימת אפשרות שהקוקאין שנרכש ברחוב מכיל בתוכו כימיקאלים נוספים או חומרים מזיקים אחרים. הוא עלול להכיל, סוכר, חומרים משלשלים, חומרים שונים השייכים למשק הבית, ואפילו סמים אחרים.

אין דרך לגלות מה הם החומרים האחרים מלבד בבדיקות מעבדה יסודיות. דבר זה מהווה סיבה טובה לכך שאנשים  חייבים להיזהר ולהתרחק מקוקאין וסמים לא חוקיים אחרים.

 קיימות מספר אופציות לטיפול בהתמכרות לקוקאין. רובן אינן מתמחות בקוקאין, אלא מסייעות בגמילה מסמים שונים.

הסיבה לכך טמונה בעובדה הפשוטה, שההתמכרויות  כולן דומות. שיטות הטיפול שונות וקיימות אפשרויות שונות. הידועה ביותר מבוססת על  12 הצעדים. שיטות אלו המבוססות על צעדים אלו מתבצעות בקבוצות של "אלכוהוליסטים אנונימיים". ישנם אנשים שהתפכחו מאלכוהול באמצעות שיטה זו, לטווח הארוך. הבעיה הגדולה ביותר היא שחודשים ואף שנים של השתתפות בפגישות נדרשות מהמשתתפים.  התוצאה היא ששיקום וגמילה של 30 יום הופכים למעשה לתהליך ארוך הרבה יותר. בעוד שלא ניתן לשקם אדם ביום אחד,שנים של שיחות הינן מעט מוגזמות.

 כל אחת מהקבוצות AA/NA הינן בלתי תלויות האחת בשנייה ומלבד השימוש שלהן באותם חומרים, הן פועלות כל אחת בנפרד. משמעות הדבר היא שהחוקים והכללים עשויים להשתנות מקבוצה אחת לשנייה, כשבחלקן הם נוקשים יותר ובאחרות מקלים וסובלניים יותר. רוב שיטות הטיפול מבוססות היום על המודל של 12 הצעדים. אחוזי ההצלחה, באופן כללי, הינם נמוכים, אך בכל זאת קיים שוני.

הטווח של אחוזי ההצלחה נע בין 3% ל- 10%.

הצעדים באופן כללי כוללים תרפיה של שיחות קבוצתיות, כתיבה של דברים רעים שהאדם ביצע בעברו ובקשת סליחה כלפי אלו שפגע בהם. כמו כן, הצעד הראשון ב-12 הצעדים כולל הודאה בכך שיש לאדם בעיה, ובקשת עזרה מכוח עליון. כיוון שאנשים רבים מתרחקים מהדת, צעד זה אינו מתאים להם.

 צורה חדשנית יותר של טיפול הצוברת חשיבות בעיקר בקהילה הרפואית, נקראת " DUAL DIAGNOSIS . האמונה בשיטה זו היא  שבבסיסה של כל התמכרות קיימת בעיה מנטאלית כלשהיא וסמי המירשם נחוצים על מנת לעזור לאדם בתהליך הגמילה מאלכוהול או סמים בלתי חוקיים.

כיום, השימוש בסמי מירשם עומד במקום השני אחרי השימוש באלכוהול. עובדה זו מעלה את השאלה " מדוע שאדם ישתמש בסמים על מנת להיגמל מסמים?"

זה נראה מנוגד להגיון  וקיימות מספר דרכים בהן ניתן בביטחה להיגמל לחלוטין מהתמכרות לרוב הסמים ללא היחשפות לסמים חדשים אחרים.

סמים כמו אלכוהול, קסנקס, וואליום מחייבים לעיתים פרוטוקול רפואי כיוון שסימפטומי הגמילה עלולים להיות מסוכנים במקרים אחדים.

רוב הסמים האחרים אינם כאלו. יהיו בתהליך הגמילה תופעות לוואי אך לא כאלו המסכנות חיים.

תוכנית זו הינה פופולארית מאד בקרב הרופאים, בעיקר בקרב קהילת הפסיכיאטרים. בעוד המטרה היא טובה ורצויה התהליך אינו שווה את הסיכון.

שיטה חדשה ומבטיחה אף יותר נקראת "הגישה הביופיזיקאלית". האמונה בבסיסה של שיטה זו היא שסמים, כשמשתמשים בהם, עלולים להישאר בגוף לתקופה ארוכה מאד. לאחר מכן, במועד מאוחר יותר, חלקיקים של אותם סמים משתחררים למחזור הדם ודרכו אל המוח. אחת מנקודות המפתח של הגישה הביופיזיקאלית היא ניקוי הגוף משאריות הסמים והרעלים. דבר זה נעשה תוך כדי ישיבה בסאונה, צריכת ויטמינים ואכילת מזון בריא על מנת למלא את החוסר העלול להיווצר בישיבה בסאונה.

החום בנוסף לפעילות גופנית מכוונת, מעלים ומשחררים את חלקיקי הסמים מתוך הגוף ומונעים את הסיכון של פגיעה פיזית כתוצאה מהימצאות סמים ורעלים אחרים בגוף.

זהו החלק הפיזי של השיטה. החלק השני נוגע לצד המנטאלי. בחלק זה מצויים הנושאים הנסתרים הגורמים להתמכרות מלכתחילה.

בחלק זה יכול להיות מגוון רב של נושאים, והם אינדיבידואליים לכל אחד.

שיטת הטיפול אינה משתמשת בסמים או תרופות על מנת להחליף סמים אחרים. שיקום על פי שיטה זו הוא יסודי ומעמיק יותר ואחוזי ההצלחה שלו הינם גבוהים ביותר.

ציפי מסייעת למכורים לסמים ואלכוהול למצוא פתרונות יעילים לגמילה המותאמים להם אישית. באמצעות צוות מומחים מקנים להם אף כלים לחיים  על מנת לא לחזור להתמכרות. narconon.israel@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב